Løb, stæv­ner og kon­kur­ren­cer

Events

At mødes til stæv­ner og kon­kur­re­re mod sig selv og andre er for mange en væ­sent­lig del af det at dyrke sin idræt. På samme måde som vi i hver­da­gen in­d­ar­bej­der nye, mere bæ­re­dyg­ti­ge vaner, skal vi også ju­ste­re vores events, så de bli­ver mest mu­ligt bæ­re­dyg­ti­ge.
At mødes til stæv­ner og kon­kur­re­re mod sig selv og andre er for mange en væ­sent­lig del af det at dyrke sin idræt. På samme måde som vi i hver­da­gen in­d­ar­bej­der nye, mere bæ­re­dyg­ti­ge vaner, skal vi også ju­ste­re vores events, så de bli­ver mest mu­ligt bæ­re­dyg­ti­ge.

Hvad kan I som for­e­ning gøre?

For at holde et mere bæ­re­dyg­tigt event er der flere ting I kan ar­bej­de med. Start med et en­kelt ind­sats­om­rå­de, test det af, og ar­bejd vi­de­re der­fra ved næste event.

Gode råd om events

Tænk over, hvordan man kommer til/fra eventet

Få styr på affaldet

Overvej, hvad der er behov for af materialer

Tænk over om der skal være forplejning

Kommuniker om jeres tiltag

Fact

Vid­ste du....

... at DIF har ud­ar­bej­det 'Event­gu­i­de for grøn­ne & bæ­re­dyg­ti­ge events'? Her kan du læse meget mere om de for­skel­li­ge mu­lig­he­der for at gøre dit event mere bæ­re­dyg­tigt. 

... at der i 1950 glo­balt blev pro­du­ce­ret 1.7 mio. ton pla­stisk, i 2014 var det tal ste­get til 311 mio. ton, og i 2050 for­ven­tes pro­duk­tio­nen at nå hele 1.2 mia. ton pla­stisk? 

... at vi glo­balt pro­du­ce­rer 260 mil­li­o­ner ton plastaf­fald hvert år, og i 2050 vil vi være oppe på at pro­du­ce­re over en mil­li­ard ton? 

... at ca. 6 pro­cent af ver­dens olie­for­brug går til pro­duk­tion af pla­stik? Dette tal for­ven­tes at stige til 20 pro­cent i 2050. 

... at hvert år er pla­stik skyld i, at vi ud­le­der ca. 400 mio. ton CO2 glo­balt?

For mere in­for­ma­tion

DIF Public Affairs & Samfundsindsatser
Info
Lasse Lyck
Lasse Lyck PA-Konsulent
DIF Public Affairs & Samfundsindsatser
Info
Trine Keinicke Sørensen
Trine Keinicke Sørensen Konsulent
DIF Kommunikation, HR & Events
Info
Jacob Andersen
Jacob Andersen Kommunikationskonsulent

DANSKE OLYMPISKE PARTNERE

PARTNERE

IOC´s TOPPARTNERE