Gå direkte til indhold

DIF og Always afholder 78 pigecamps

Ny pulje giver 2500 piger landet over en unik oplevelse med idræt ved at deltage i en DIF og Always #LikeAGirl Camp

DIF har indgået et partnerskab med Procter & Gamble, der lancerer en kampagne, som har til formål at motivere endnu flere piger til at være aktive i foreningsidrætten. I kampagnen opfordres foreninger til at give teenagepiger en unik oplevelse med idræt ved at afholde en såkaldt DIF og Always #LikeAGirl Camp, som der i kampagnen er allokeret midler til.

Der var åbent for ansøgninger fra 13.april 2018 til 20.maj 2018. DIF modtog i alt 100 ansøgninger, hvoraf 78 blev imødekommet.

De 400.000 kroner i puljen er blevet fordelt på 78 camps som afvikles fra nu og frem til årsskiftet. (På listen ude til højre kan du se, hvilke klubber der har fået midler og hvornår campen afholdes).

DIF og Always #LikeAGirl Camps giver foreningen mulighed for:

1) at invitere nye piger indenfor, opleve fællesskabet og afprøve idrætten. De piger, der allerede er aktive på holdet inviterer veninder med til campen.

2) at skabe netværk mellem piger fra andre foreninger, så pigerne har flere muligheder for at fortsætte med at dyrke idræt, hvis deres eget hold smuldrer på grund af efterskoleophold og skader. Foreningen kan gå sammen med andre foreninger om campen – også gerne andre idrætter.

 

kort over pigecamps

Information omkring brug af cookies
Hjemmesiden bruger cookies. Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også infomation om, hvordan du bruger dif.dk. Årsagen er, at vi gerne vil forbedre den for dig og alle andre. Vi bruger cookies til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre ind på siden, accepterer du vores brug af cookies.




Accepter