Baggrundsinfo og benchmark
Her på siden kan I bl.a. finde to samlede opgørelser, som kan være relevante at holde jeres egne tal og data op imod. I kan også finde baggrundsinformationer fra Syddansk Universitet og få gode råd til, hvordan I får mest muligt ud af jeres egen idrætsprofil.
Her på siden kan I bl.a. finde to samlede opgørelser, som kan være relevante at holde jeres egne tal og data op imod. I kan også finde baggrundsinformationer fra Syddansk Universitet og få gode råd til, hvordan I får mest muligt ud af jeres egen idrætsprofil.
Hvad kan I bruge data til?
Den detaljerede viden om jeres udøvere og deres motiver, præferencer, karakteristika m.m., som idrætsprofilerne giver adgang til, kan I bruge på flere forskellige måder i jeres foreningsudvikling. I kan fx:
- Bruge resultaterne, når I kommunikerer til jeres medlemmer
Brug den nye viden, når I fx skal rekruttere nye medlemmer. Hvis I kender barrierer og motiver, ved I også hvad I skal slå på, når I skal sælge jeres sportsgren ind. Den viden kan I bruge i al jeres kommunikation - både i SoMe-kampagner, på jeres hjemmeside, i jeres nyhedsbreve osv.
- Bruge indsigterne, når I overvejer at indgå i samarbejder med andre foreninger
Overvej, om der er nogle af de andre foreninger, der har medlemmer som ligner jeres? Kan I måske få noget synergi ud af at arbejde sammen med dem?
- Bruge resultaterne, når I planlægger events og aktiviteter
Tjek efter med resultaterne, når I sætter gang i nye initiativer eller planlægger events og aktiviteter. Hvilke motiver og barrierer oplever netop jeres målgruppe i forhold til fx at bruge mere tid på jeres idræt?
- Bruge indsigterne kommercielt og strategisk
Skal I søge sponsorater eller donationer, så brug resultaterne til at vise, at I ved en del om jeres medlemmer, og at I er en attraktiv samarbejdspartner.