Udgivet i magasinet Idrætsliv
Bruger du sociale medier under kommunalvalget?
Kommunalvalget er allerede godt i gang og sociale medier er i højere og højere grad blevet en integreret del af valgkampene – både når det gælder folketings- og kommunalvalg. Sådan er det også denne gang, og idrætsforeningerne kan benytte de sociale medier til at få deres mærkesager frem på dagsordenen og skabe kontakt til kandidaterne.
Stort set alle kandidater har en profil på Facebook, Twitter og LinkedIn og mange gange også på andre sociale medier. Ved at lave egne opslag, hvor man tagger de relevante lokale kandidater og partiforeninger, kan jeres idrætsforening gøre opmærksom på, hvad I ønsker af jeres politikere.
Skab debat
Idrætsforeningerne og eksempelvis de frivillige ledere kan også blande sig i debatten i kommentarsporet på politikernes egne opslag. Ofte vil der komme svar fra kandidaterne og måske endda et valgløfte om at arbejde for foreningens sag.
I en valgkamp vil politikerne i langt højere grad være tilbøjelige til at reagere på synspunkter og ønsker fra foreningerne, mens de samme politikere kan være lidt sværere at få svar ud af mellem to valg. Dette forhold bør foreningerne benytte til at bringe deres sager på banen.
Hent grafik til jeres sociale medier
Vi har udarbejdet en række valg-grafikker til sociale medier samt tekstforslag, som jeres forening kan downloade og poste.
HVAD ER IDRÆTSLIV?
Magasinet Idrætsliv kommer både omkring bredden og den absolutte elite i det danske idræts- og foreningsliv, og vi interviewer aktive, frivillige, foreningsledere og idrættens superstjerner.