Hygge skal skabe OL-succes

Toms er ny olympisk partner og skal hjælpe danske atleter til OL-succes i de kommende fem år.
8. jan 2016
Toms er ny olympisk partner og skal hjælpe danske atleter til OL-succes i de kommende fem år.
Toms har i en lang årrække været en flittig sponsor i sportsverdenen i form af blandt andet Toms Ligaen i kvindehåndbold, Guld Barre-løbet i speedway samt sponsorater inden for sejlads, hestesport, fodbold og golf. Efter en kortere pause er der comeback til konfekturevirksomheden i sportens verden med et femårigt olympisk partnerskab med DIF.

Hyggen som omdrejningspunkt
Toms har mange kreative tanker om deres nye olympiske partnerskab, som for dem handler meget om hyggen hjemme i stuerne.

”I generationer har familien Danmark nydt Toms produkter i hyggestunder, og derfor har vi lanceret sloganet ’Husk Hyggen’. Vi ser OL som en begivenhed, der samler familien. Og netop det, at samles i familien og hygge sig sammen om en stor begivenhed, vil vi gerne værne om,” siger marketingdirektør hos Toms, Lone Lyng Andersen og fortsætter: 

”Danskerne vil henover sommeren 2016 opleve, at der i den grad bliver fejret OL, når de støder på Toms-produkter i butikkerne. Vi har mange gode idéer i ærmet og glæder os til at være med til at skabe en olympisk folkefest på tværs af generationer og støtte de danske OL-atleter til succes.”

Olympisk partnerskab x 3
Toms har lavet et femårigt olympisk partnerskab med DIF og er dermed den første kommercielle partner, som bakker danske OL-atleter op ved både OL i Rio 2016, OL i Pyeongchang i 2018 og OL i Tokyo 2020. 

”Vi er meget glade for at kunne byde Toms velkommen som olympisk partner. I første omgang handler det om, at deres partnerskab skal optimere rammerne yderligere for de danske atleter frem mod OL i Rio til sommer. Men det slutter ikke her, for både Toms og DIF tror så meget på partnerskabet, at Toms som den hidtil første partner allerede nu har valgt også at bakke danske atleter op frem mod vinter-OL i Pyeongchang i 2018 og sommer-OL i Tokyo 2020. Jeg er stolt over, at vi har så attraktivt et sportsprodukt, at kommercielle partnere allerede nu også interesserer sig for OL’er længere ude i fremtiden, og jeg håber, at opbakningen fra Toms kan gøre en forskel og hjælpe med dansk OL-succes – også på den længere bane,” siger Niels Nygaard, der er formand for DIF og dermed Danmarks Olympiske Komité. 

Yderligere kommentarer:
Niels Nygaard, formand for DIF, mobil 20737112
Lone Lyng Andersen, marketingdirektør hos Toms, mobil 21750945
Steen Fladberg, direktør for Sport One Danmark (DIF og Team Danmarks marketingselskab), mobil 23328395