Bold og borg­mester­be­søg på Peder Lykke Sko­len

PederLykke
Sko­len på Ama­ger sam­ar­bej­der med 24 lo­ka­le for­e­nin­ger, der bli­ver in­vi­te­ret helt ind i un­der­vis­nin­gen. Det er et re­sul­tat af et bredt sam­ar­bej­de mel­lem skole, for­e­nin­ger og kom­mu­ne.
8. okt. 2015
Sko­len på Ama­ger sam­ar­bej­der med 24 lo­ka­le for­e­nin­ger, der bli­ver in­vi­te­ret helt ind i un­der­vis­nin­gen. Det er et re­sul­tat af et bredt sam­ar­bej­de mel­lem skole, for­e­nin­ger og kom­mu­ne.

Der er hånd­bold på pro­gram­met for anden klas­se på Peder Lykke Sko­len på Ama­ger. In­struk­tø­rer fra den lo­ka­le klub Ama­ger SK er in­vi­te­ret til at stå for da­gens un­der­vis­ning i sko­lens store hal.

Ele­ver­ne på Peder Lykke Sko­len er vant til at møde nye an­sig­ter i deres un­der­vis­ning. Sko­len har fulgt mål­sæt­nin­gen i den ny fol­ke­sko­lere­form om flere sam­ar­bej­der mel­lem sko­ler og for­e­nin­ger. Sid­ste sko­le­år var der sam­ar­bej­der med 17 lo­ka­le for­e­nin­ger, og i år er det tal oppe på 24. Det brede sam­ar­bej­de med den lo­ka­le idræt møder op­bak­ning hos Dan­marks Idræts­for­bund.

”Det er vig­tigt, at vi sik­rer størst mulig va­ri­a­tion og kva­li­tet i idræts­un­der­vis­nin­gen i fol­ke­sko­len. Og den hur­tig­ste måde at finde en bred fag­lig­hed er ved at indgå sam­ar­bej­der med de lo­ka­le idræts­for­e­nin­ger. Det er dej­ligt at se et sam­ar­bej­de som her mel­lem Peder Lykke Sko­len og Ama­ger SK, hvor det bli­ver me­nings­fuldt for begge par­ter,” siger DIF’s be­sty­rel­ses­med­lem Tho­mas Bach.

Kø­ben­havns Kom­mu­ne har sat res­sour­cer og me­d­ar­bej­de­re af til sam­ar­bej­det mel­lem sko­ler og for­e­nin­ger. Børne-​ og Ung­doms­borg­me­ster Pia Al­ler­s­lev var glad for at se re­sul­ta­tet af det brede sam­ar­bej­de.

”Det er fan­ta­stisk at se bør­ne­ne ar­bej­de sam­men og have det sjovt med be­væ­gel­se. Der er sta­dig­væk plads til for­bed­rin­ger i sam­ar­bej­det mel­lem sko­ler og for­e­nin­ger rundt om­kring, men det er vig­tigt at holde fast i, hvor godt det kan fun­ge­re, når alle spil­ler sam­men. Det er det, vi ser her,” siger Pia Al­ler­s­lev.

Det er ikke kun på Peder Lykke Sko­len, at de har øj­ne­ne ret­tet mod de kom­pe­ten­cer, der lig­ger i det fri­vil­li­ge for­e­nings­liv. En ny un­der­sø­gel­se fra Cen­ter for Ung­doms­stu­di­er viser, at der er star­tet 300 sam­ar­bej­der op mel­lem sko­ler og idræts­for­e­nin­ger i løbet af re­for­mens før­ste år.

DANSKE OLYMPISKE PARTNERE

PARTNERE

IOC´s TOPPARTNERE