DIF og fitnessbranchen i sommerflirt

Fremtidsmuligheder mellem DIF og fitnessbranchen drøftet på Folkemødet.
12. jun 2015
Fremtidsmuligheder mellem DIF og fitnessbranchen drøftet på Folkemødet.
Efter i mange år at have set lidt surt og skævt til hinanden, er DIF og den kommercielle fitnessbranche begyndt at nærme sig hinanden i nye venskabelige toner.  
DIF har således i forbindelse med udarbejdelsen af det nye politisk program frem mod 2020 involveret den kommercielle fitnessbranche - DFHO - i det politiske udviklingsarbejde. Målet er at skabe en tæt og åben dialog – både nu og i tiden fremover.

På Folkemødet mødtes de to parter til debatten ’I seng med fjenden – kan fitness og foreninger samarbejde?’ Og i det fine solskinsvejr fortsatte sommerflirten mellem de to organisationer repræsenteret ved DIF’s idrætspolitiske chef Poul Broberg (tv på billedet) og Morten Brustad, branchedirektør, Dansk Fitness & Helse Organisation.

”Vi kan sagtens lære en del af fitnessbranchen – blandt andet set i det lys, at idrætten nu engang bliver mere og mere kommerciel. Omvendt mener vi også, at vi har en del, som vores idrætsforeinger kan tilbyde fitnesscentrene. Hvad med vi eksempelvis arbejder sammen om at endnu få flere danskere til at blive fysisk aktive,” lød det fra DIF's Poul Broberg.

Umiddelbart tog Morten Brustad mod invitationen:
”Vi kan helt sikkert lære noget af det sociale fællesskab, der er i foreningerne. Det kunne godt være fokusområde i et eventuelt kommende samarbejde,” sagde branchedirektøren.