Ledig plads i Idrættens Medieudvalg

Idrættens Medieudvalg har en ledig specialforbundsplads, som skal besættes af en person med kommunikation og presse som arbejdsområde.
24. apr 2015
Idrættens Medieudvalg har en ledig specialforbundsplads, som skal besættes af en person med kommunikation og presse som arbejdsområde.
I Idrættens Medieudvalg sidder i øjeblikket fem repræsentanter fra specialforbundene, to DIF-repræsentanter og to Team Danmark-repræsentanter, og der er således en ledig specialforbundsplads i udvalget.

Udvalget arbejder med medier, presse og kommunikation og har til formål at synliggøre DIF-idrætten i medierne.

Medieudvalgets vigtigste opgave er at prioritere indtægterne fra de TV-aftaler om nyhedsrettigheder, der er indgået med DR og TV2. Udvalget har derfor blandt andet til opgave at:

- forestå udvikling af web-tv-kanalen On-Sport
- forestå udvikling af ’kommunikationsbureauet ForbundsPR
- sikre faglig udvikling på medieområdet i DIF, Team Danmark og specialforbundene
- være koordinerende led mellem tv-stationer, diverse medieplatforme og specialforbundene
- drøfte og udarbejde mediestrategier
- sikre en bred mediedækning af dansk idræt
- følge nye medietiltag på sportsområdet

Den ledige plads skal i første omgang besættes fra 1. juli 2015 til 30. april 2016.

Der skal forventes ca. fire årlige møder samt mulighed for deltagelse i mindre arbejdsgrupper under udvalget.

Fristen for at indstille kandidater til Idrættens Medieudvalg er 12. maj 2015. Begrundede indstillinger (ca. en side) mailes til udvalgets sekretær, Jakob Draminsky, jdr@dif.dk.

Det er DIF’s bestyrelse, som træffer beslutning om udpegning til udvalget.

Læs mere om udvalget og se, hvem der er medlem af udvalget.