Fit Deal i eksportfremstød

Konceptet Fit Deal, der er udviklet i et samarbejde mellem Viborg Idrætsråd, Viborg Kommune og DIF, er ved at udvikle sig til en eksportsucces. Tre kommuner har allerede køb konceptet.
4. nov 2014
Konceptet Fit Deal, der er udviklet i et samarbejde mellem Viborg Idrætsråd, Viborg Kommune og DIF, er ved at udvikle sig til en eksportsucces. Tre kommuner har allerede køb konceptet.
Fit Deal går ud på, at man idrætsudøvere helt uforpligtende kan melde sig til en række idrætstilbud i foreningerne via et pay-and-play-princip. Konceptet har været en stor succes i Viborg Kommune, og idrætsrådet har allerede solgt det videre til Helsingør, Holstebro og Frederikshavn kommuner.

Nu tager Viborg Idrætsråd på en salgsturné for at præsentere konceptet for kommuner i resten af landet. Konceptet koster 160.000 kroner,

”Vi fandt jo ud af, at andre kommuner havde fulgt med i vores udvikling af konceptet og var meget interesserede i at kunne tilbyde deres borgere denne mulighed,” fortæller Anne Olesen, der er projektleder i Viborg Idrætsråd, til Viborg Stifts Folkeblad.

Konceptet blev lanceret i 2011 og sidste år blev der solgt 1.500 ’deals’ til aktiviteter i idrætsforeningerne.

Koncepter giver brugerne en stor grad af fleksibilitet, men også idrætsforeningerne har nydt godt af Fit Deal. Foreningerne modtager en del af brugerbetalingen, og foreningerne kan bruge Fit Deal til at fylde op på hold, hvor der er ledige pladser, og skabe aktivitet, når eksempelvis en hal står tom. Desuden har konceptet den fordel, at nysgerrige idrætsudøvere har kunnet stifte bekendtskab med foreningsidrætten på en nem og uforpligtende måde. 

Læs mere om Fit Deal.