Invitation: 'Magasinet i samspil med andre medier'

Lad nyhedsbrevet eller medlemsmagasinet være omdrejningspunkt for historier på andre platforme.
21. feb 2014
Lad nyhedsbrevet eller medlemsmagasinet være omdrejningspunkt for historier på andre platforme.

Datagraf Communications og Idrættens Medieudvalg inviterer til et gå-hjem-møde. Temaet er 'Medlemsmagasinet i samspil med andre medier'.

Hvornår: 20. marts fra kl. 14.00 til 16.00.
Målgruppe: Kommunikationsmedarbejdere i specialforbundene og andre med interesse for medlemskommunikation.
Hvor: Idrættens Hus i Brøndby, mødelokalet 'Preben Elkjær'.
Tilmelding: Det er gratis at deltage. Tilmelding hos Malene Vestergren Henriksen, mvh@dif.dk – senest den 13. marts.

Dagsorden

1. Hvad siger medlemmerne?
Du kender din målgruppe, men hvad forventer man egentlig som medlem af en interesseorganisation, og hvilken betydning har tilknytningen til foreningen for den enkelte? Vi giver et bud.

2. Hvor er medlemmerne?
Magasinet, trykt eller digitalt, står centralt i medlemskommunikationen, men medielandskabet er komplekst og medlemmernes medieadfærd under forandring. Vi ser nærmere på mediernes styrker og svagheder. Og vi gennemgår, hvad magasinet særligt egner sig til, hvorfor man skal passe på det, og hvilke muligheder det har digitalt.

3. Hvor møder du medlemmerne?
Medlemmerne bevæger sig på et hav af medier, men hvilke er relevante at benytte for dig og dit forbund? Vi giver en anbefaling til en samtænkning af de medier, du skal vælge.

4. Hvilket indhold giver du medlemmerne?
Mediernes forskellige profiler stiller ikke alene krav til det indhold, du sender ud på de enkelte medier, men også til formen. Vi giver en introduktion til, hvordan du kan gribe opgaven an.

5. Case: Et medlemsmagasin på tre platforme   

Datagraf er i øjeblikket involveret i flere udviklingsprojekter, som fokuserer på at give medlemsmagasiner et nyt digitalt liv – og få medierne til at spille sammen. Vi gennemgår en helt frisk case med fokus på, hvordan Ergoterapeutforeningens medlemsmagasin har fået nyt liv på flere forskellige kanaler.

6 . Afrunding

Datagraf Communications er en kommunikationsvirksomhed i Danmark, Norge og Sverige, som arbejder med trykt og digital medlems- og kundekommunikation. Se mere på www.datagraf.dk. Foredragsholdere: Lars Hoff-Lund, kreativ direktør, Julie Bondo Gravesen, journalist, redaktør og konceptudvikler og
Birgit Skjoldborg Buhr, designchef.