Indstil kandidater til Idrættens Medieudvalg
Idrættens Medieudvalg, der er et fagligt udvalg mellem DIF, Team Danmark og specialforbundene, har to ledige udvalgspladser. Udvalget arbejder med medier, presse og kommunikation. Specialforbundsrepræsentanterne i udvalget har kommunikation som arbejdsområde i de respektive specialforbund.
Medieudvalgets opgaver er at:
• udvælge begivenheder til live streaming-transmissioner
• forestå udvikling af web-tv-kanalen On-Sport
• sikre faglig udvikling på medieområdet i DIF, Team Danmark og specialforbundene
• være koordinerende led mellem tv-stationer, diverse medieplatforme og specialforbundene
• drøfte og udarbejde mediestrategier
• sikre en bred mediedækning af dansk idræt
• følge nye medietiltag på sportsområdet
I Idrættens Medieudvalg sidder i øjeblikket fire repræsentanter fra specialforbundene, to DIF-repræsentanter og to Team Danmark-repræsentanter, og der er således to ledige specialforbundspladser i udvalget, som i alt skal bestå af 10 medlemmer.
De to ledige pladser skal i første omgang besættes fra 1. februar 2013 til 30. april 2014, hvorefter DIF’s bestyrelse træffer beslutning om, hvem der skal sidde i udvalget i en kommende toårig periode.
Der skal forventes ca. fire årlige møder samt mulighed for deltagelse i mindre arbejdsgrupper under udvalget.
Fristen for at indstille kandidater til Idrættens Medieudvalg er 19. december 2012. Begrundede indstillinger (ca. en side) mailes til udvalgets sekretær, Jakob Draminsky, jdr@dif.dk. Det er DIF’s bestyrelse, som træffer beslutning om udpegning til udvalget.