Hjernerystelser og sport

Til forening og forældre

Denne side er til foreninger, forældre og trænere, der mangler viden om hjernerystelser og håndteringen af dette i den akutte situation og den efterfølgende proces. Siden er udarbejdet i samarbejde med Dansk Idrætsmedicinsk Selskab og Dansk Selskab for Sportsfysioterapi.

Nedenfor har vi samlet viden samt nogle informative plancher, der kan hænges op i jeres idrætshal.

Retur til hverdagen

Det forventede forløb

Her kan du finde viden om, hvordan et forventet forløb tilbage til idrætten ser ud for dine ramte medlemmer. Der er ikke forskel på, om hjernerystelsen er opstået til sport eller ej, men tilbagevenden kan være anderledes end til andre aktiviteter.

Læs mere her

Samarbejdspartnere