Ledig plads i Idrættens Medieudvalg
I Idrættens Medieudvalg sidder i øjeblikket fem repræsentanter fra specialforbundene, to DIF-repræsentanter og to Team Danmark-repræsentanter, og der er således en ledig specialforbundsplads i udvalget.
Udvalget arbejder med medier, presse og kommunikation og har det overordnede formål at synliggøre DIF-idrætten i medierne.
Medieudvalgets opgaver er at:
• udvælge begivenheder til live streaming-transmissioner
• forestå udvikling af web-tv-kanalen On-Sport
• sikre faglig udvikling på medieområdet i DIF, Team Danmark og specialforbundene
• være koordinerende led mellem tv-stationer, diverse medieplatforme og specialforbundene
• drøfte og udarbejde mediestrategier
• sikre en bred mediedækning af dansk idræt
• følge nye medietiltag på sportsområdet
Den ledige plads skal i første omgang besættes fra 1. januar 2014 til 30. april 2014, hvorefter DIF’s bestyrelse træffer beslutning om, hvem der skal sidde i udvalget i en kommende toårig periode.
Der skal forventes ca. fire årlige møder samt mulighed for deltagelse i mindre arbejdsgrupper under udvalget.
Fristen for at indstille kandidater til Idrættens Medieudvalg er 4. november 2012. Begrundede indstillinger (ca. en side) mailes til udvalgets sekretær, Jakob Draminsky, jdr@dif.dk.
Det er DIF’s bestyrelse, som træffer beslutning om udpegning til udvalget.