Ledig plads i Idrættens Medieudvalg

Idrættens Medieudvalg, der er et fagligt udvalg mellem DIF, Team Danmark og specialforbundene, har en ledig specialforbundsplads, som skal besættes af en person med kommunikation og presse som arbejdsområde.
7. okt 2013
Idrættens Medieudvalg, der er et fagligt udvalg mellem DIF, Team Danmark og specialforbundene, har en ledig specialforbundsplads, som skal besættes af en person med kommunikation og presse som arbejdsområde.

I Idrættens Medieudvalg sidder i øjeblikket fem repræsentanter fra specialforbundene, to DIF-repræsentanter og to Team Danmark-repræsentanter, og der er således en ledig specialforbundsplads i udvalget.

Udvalget arbejder med medier, presse og kommunikation og har det overordnede formål at synliggøre DIF-idrætten i medierne.

Medieudvalgets opgaver er at:

• udvælge begivenheder til live streaming-transmissioner

• forestå udvikling af web-tv-kanalen On-Sport 

• sikre faglig udvikling på medieområdet i DIF, Team Danmark og specialforbundene

• være koordinerende led mellem tv-stationer, diverse medieplatforme og specialforbundene

• drøfte og udarbejde mediestrategier

• sikre en bred mediedækning af dansk idræt

• følge nye medietiltag på sportsområdet

Den ledige plads skal i første omgang besættes fra 1. januar 2014 til 30. april 2014, hvorefter DIF’s bestyrelse træffer beslutning om, hvem der skal sidde i udvalget i en kommende toårig periode.

Der skal forventes ca. fire årlige møder samt mulighed for deltagelse i mindre arbejdsgrupper under udvalget.

Fristen for at indstille kandidater til Idrættens Medieudvalg er 4. november 2012. Begrundede indstillinger (ca. en side) mailes til udvalgets sekretær, Jakob Draminsky, jdr@dif.dk.

 Det er DIF’s bestyrelse, som træffer beslutning om udpegning til udvalget.

Læs mere om udvalget og se medlemmerne.