Hjælp os med at få mere af din sport i medierne

I kampagnen ’Antennerne ude’ kan du komme med input til, hvordan fremtidens medieindhold skal være – også på sportsområdet.
20. sep 2017
I kampagnen ’Antennerne ude’ kan du komme med input til, hvordan fremtidens medieindhold skal være – også på sportsområdet.

Vil du have mere atletik, brydning eller fægtning i fjernsynet? Savner du flere sportshistorier om, hvad sporten gør for samfundet med hensyn til integration, sundhed og miljø? Mener du, at der er for få sportsdokumentarer og for mange fodboldanalyser? Hvis svaret er ’ja’ på bare et af spørgsmålene, så er det nu, at du skal spidse ører. For din holdning kan være afgørende for, hvordan fremtidens medieindhold kommer til at se ud – også på sportens område.

I DIF vil vi eksempelvis gerne have en meget mere alsidig sportsdækning. Derfor arbejder vi på flere fronter for at få sporten prioriteret i den politiske medieaftale, som skal vedtages i 2018. Og du kan hjælpe den holdning på vej.

Kom med din holdning

Kulturminister, Mette Bock (LA), har søsat kampagnen ’Antennerne ude’, som lukker den 28. september. Kampagnen handler om, at alle danskere kan komme med input til fremtidens medieindhold på syv overordnede områder. Et af områderne hedder ’Sport’. Vi vil gerne have, at så mange som muligt kommer med input til den kategori, så vi samlet set fra DIF-idrættens side kan få et flot resultat, når ministeren fremlægger resultaterne fra kampagnen senere på efteråret.

Alt du skal gøre er at klikke dig ind på kampagnesiden ’Antennerne ude’ og skrive din sportsholdning til fremtidens medieindhold. Og del gerne opfordringen med så mange af dine sportsvenner som muligt. Målet er en mere alsidig sportsdækning i medierne i fremtiden, og din stemme er vigtig.