Gå direkte til indhold

Om labbet

Vi samarbejder med ambitiøse virksomheder og iværksættere om at skabe fremtidens produkter, services og digitale løsninger til sporten. Vores mål er at skabe løsninger, som skaber værdi for idrætten.

For hvis vi skaber værdi for idrætten, skaber vi værdi for virksomheden.

 Vi arbejder med markedsmodning af nye produkter og services gennem to hovedaktiviteter:

  • Innovative Løsninger: 
    Vi understøtter innovationsforløb mellem virksomheder og idrætten om udvikling og test af nye produkter, services og teknologier.
  • Eventbaseret Innovation:
    Vi understøtter innovationsforløb op mod udvalgte sportevents, hvor virksomheder og idrætten går sammen om at udvikle og teste nye produkter, services og teknologier, der kan skabe bedre tilskueroplevelser.

 

Idrættens Innovationslab forbinder erhvervslivet og idrætten.

Vi baner vejen for innovative produkter og løsninger, så danske virksomheder i højere grad kan få en bid af omsætningen i den globale sportsindustri.

 

Det internationale sportsmarked er i hastig vækst, blandt andet båret af en øget opmærksomhed og efterspørgsel på sport i udviklingslande samt nye teknologiske muligheder som sensorer, wearables m.v. Eksempelvis er det globale marked for sportsdata i hastig vækst, og forventes ifølge Research and Market at vækste 40% fra 2016-2022 og ramme knap 4 mia. USD i 2022 [Research and Markets, 2018: "Worldwide Sports Analytics Market (2016-2022)"].


Danmark har en stærk organisering af idrætten. DIF-idrætten repræsenterer 1,9 millioner medlemmer, 345.000 frivillige samt mange events for både bredden og eliten. Idrættens Hus danner også rammer for Team Danmark, Sport One, Sport Event Danmark mv. Vi har en unik ramme, hvor virksomheder og iværksættere kan møde idrætten og udvikle nye produkter, services og teknologier, der både kan sælges i Danmark og på eksportmarkederne.

 

Formålet med initiativet er at understøtte innovationssamarbejder mellem erhvervsliv og idræt, som både styrker vækst og beskæftigelse blandt danske virksomheder og dansk idræt som helhed. Dette kunne for eksempel være ved at skabe bedre fysiske idrætsfaciliteter, udvikle nyt idrætsudstyr og nye services der højner tilskueroplevelsen m.v.

 

Vi bliver glade for mails og giver altid en kop kaffe

Er du interesseret? Så send os en mail på Innovationslab@dif.dk

 

 

Anne Mette TrierInnovationskonsulent i Idrættens InnovationslabDIF Public Affairsamt@dif.dkMobil: 51 32 54 98

Information om cookies.

Accepter