Gå direkte til indhold

Nye medlemmer

Forberedelse af en ny sæson betyder også, at det er tid til at (forsøge at) få nye medlemmer til klubben. Nedenfor ses vores tips til rekruttering.

Hvad tilbyder I?
Hvilken type hold eller idrætstilbud er på menuen? 

Hvem er målgruppen?

For at ramme plet med de hold, I tilbyder og sikre, at I sætter ind med jeres kommunikation de rigtige steder, skal I sætte jer ind i, hvem der er målgruppen. 
Er det børn? Teenagere? Unge? Børnefamilier? Mænd, kvinder eller et mix? Seniorer? 

Hvor finder I målgruppen – og hvordan fanger I deres opmærksomhed?

Jo bedre I sætter jer ind i målgruppen, jo bedre forudsætninger har I for at fange deres opmærksomhed.

Mulighederne er mange – lad jer inspirere af ideerne i denne onepager.



Åbent hus 
At afholde Åbent Hus er en god mulighed for at hverve nye medlemmer til jeres forening eller klub. Fra 8. juli må man være 100 mennesker samlet - med én meters afstand imellem. Så kryds fingre og begynd endelig på forberedelserne til et åbent hus-arrangement. 

Et Åbent Hus-arrangement kræver en del forberedelse samt arbejde i at følge op på de besøgende. Det fælles visionsprojekt mellem DGI og DIF, Bevæg dig for livet, har udarbejdet en guide til og oversigt over, hvad I som forening skal gøre før, under og efter afholdelse af Åbent Hus.

I kan bl.a. finde materialer til markedsføring af jeres arrangement, tips til opfølgning og guide til afholdelse her.