Gå direkte til indhold
DIF Pressemeddelelse

PRM: DIF-opbakning og ros til Rungsted-målmand

Rugsted-målmanden Jon Lee-Olsen får stor ros af Danmarks Idrætsforbund for at stå frem og fortælle, at han er homoseksuel.

Torsdag aften stod ishockeymålmanden Jon Lee-Olsen frem i TV2 og forklarede, at han var homoseksuel. Den optræden møder stor ros og opbakning hos direktør for Danmarks Idrætsforbund, Morten Mølholm Hansen.

”Det er godt og vigtigt, at Jon Lee-Olsen står frem, og jeg vil gerne takke ham. Vi har hårdt brug for rollemodeller på det her område, og Jon Lee-Olsen viser, at der ikke er en modsætning mellem at være homoseksuel og mandlig eliteidrætsudøver,” siger Morten Mølholm Hansen og fortsætter.

”Det burde jo ikke være en nyhed, at en mandlig eliteidrætsudøver er homoseksuel. Men i modsætning til det kvindelige eliteidrætsmiljø, så er det tabubelagt, at der skulle være mandlige eliteidrætsudøvere, som er homoseksuelle - især i de fysisk prægede idrætter. Det skal vi væk fra. Der skal være plads til alle i idrættens verden, og Jon Lee-Olsens mod til at stå frem, gør en stor forskel,” siger Morten Mølholm Hansen om den 27-årige målmand fra Rungsted Seier Capital.