Gå direkte til indhold

Den digitale forening

Det skal være nemt at finde et godt idrætstilbud! Giv os dit bud på, hvordan vi synliggør de mange, gode idrætsaktiviteter, der tilbydes i foreningerne.

Målsætning:

Målet er at rekruttere medlemmer gennem nye digitale løsninger.

Konklusioner/Indsigter

DIF-idrætten består af 62 specialforbund, og idrætsaktiviteterne er oftest bygget op omkring den enkelte, isolerede idrætsgren. Det betyder, at der ikke findes én samlet platform, hvor du kan finde et overblik over alle idrætstilbud på tværs af de 62 specialforbund.

Der er svært for en ikke-foreningsaktiv person at finde frem til et relevant og attraktivt idrætstilbud, hvis vedkommende ikke på forhånd har besluttet sig for valg af konkrete idrætsgren. Flytter man eksempelvis fra Odense til Roskilde og ønsker at være aktiv i en idrætsforening, kan hun få svært ved at finde frem til, hvilke tilbud der er i lokalområdet.

På nuværende tidspunkt har de fleste klubber egen hjemmeside, som de selv opdaterer løbende med nye aktiviteter, hold og events.

Konkrete udfordringer:

Hvordan kan digitale løsninger gøre det nemmere at søge og finde foreninger og idrætstilbud i nærområdet?

Hvordan kan vi sikre, at potentielle og nye medlemmer mødes af gode og nybegyndervenlige hjemmesider?

Hvordan kan vi gøre det nemt at blive medlem af en forening?